هفت کلید برای لذت بردن از زندگی

 

شما چگونه از زندگیتان لذت می برید؟

برای اینکه بهتر از زندگی خود لذت ببرید نکات زیر را به دقت بخوانید:

۱. هدف خود را بشناسید: هیچ چیز نمی تواند برای شما لذت بخش تر از این باشد که بدانید در این دنیا چه می خواهید. نداشتن برای شما ناراحتی، شگفتی،‌ترس، و سهل انگاری و کوتاهی در کارها به همراه دارد و با همه اینها هدف بی همتای خود را در این دنیا پیدا کنید،‌سپس آنرا به اجرا درآورید و با انجام دادن آن لذت را تجربه کنید.

۲. هدفمند زندگی کنید: این در ادامه کلید اول است،‌اینکه شما هدف خود را بشناسید مرحله اول است. ولی در مرحله بعدی شما نیازمندید که مطابق هدف خود زندگی کنید. این موضوع در اولویت است نگذارید فعالیت ها و برنامه های شما منعکس کننده اهدافتان باشند. به شرایط محیطی پاسخ ندهید و نگذارید باعث شوند شما بدون هدف زندگی کنید. زندگی کردن بدون هدف باعث ناامیدی می شود و هدفمندی در زندگی برای شما خوشنودی و لذتی عمیق به همراه دارد.

۳. خود را بسط و گسترش دهید: در یک وضعیت خود را اسیر نکیند، چون باعث نارسائی در انجام کارهای شما می شود. همیشه به پیشرفت خود توجه کنید. سعی کنید کارها و فعالیتهای خود را گسترش دهید بسط دادن فعالیتها، همه محدودیتهائی که خودان برای خودتان به وجود آورده اید از بین می برد و باعث می شود شما در افقهای فکری بی انتهای خود لذت ببرید.

۴. بیشتر از آنچه بدست می آورید ببخشید: اندوختن برای شما خوشنودی می آورد،‌بخشش برای شما لذت می آورد. به طور قطع به دست آوردن اتومبیلی که برای آن سخت زحمت کشیدید برای شما حس رضایتمندی و خوشنودی می آورد،‌اما لذتی برای شما ندارد. در عوض بخشیدن چیزی به کسی که نیازمند است لذتی عمیق و پایدار خواهد داشت.

۵. خودتان و دیگران را شگفت زده کنیدکلمه ها بسیار جالب و شگفت آورند. گاهی کلمه ها می توانند چنان تغییری در ذهن یا رفتار افراد به وجود آورند که حتی تصور آن نیز غیر ممکن است. این کلمه های مثبت به همراه نیروی شگفت انگیز خود لذت و شادمانی را برای شما به ارمغان می آورند.

۶. گاهی خود را رها کنید: رها کردن باعث می شود که خوشنودی بیشتری به دست آورید. به خرید،‌مهمانی و تفریحات مورد علاقه توجه کنید. برای اینکه برایتان خوشنودی می آورد. شما باید گاهی برای انجام یک کار خوب با یک زندگی خوب به خودتان پاداش دهید. شما باید ممنون این بخشش باشید و لذت آنرا تجربه کنید.

۷. و درآخر تا می توانید بخندید ...

امیدوارم همیشه از زندگیتون لذت ببرید. نظر یادتون نره ×

نظرات 3 + ارسال نظر
هدی چهارشنبه 31 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 04:05 ب.ظ http://khaterate_hoda.persianblog.com

سلام..خوبید؟
مطلب وبلاگتون واقعا عالیه.. من به شخصه ازش استفاده میکنم.. خیلی ممنون از اینکه سر زدید.. موفق باشید. باز هم به وبلاگم بیایید. یا حق.

سارا پنج‌شنبه 1 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 11:27 ق.ظ http://doostan_e_sara.persianblog.ir

من از بدو تولد از زندگی م لذ ت برده ام!

شگفت انسان شنبه 3 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 12:34 ب.ظ http://www.hicc.persianblog.com

لام آقا سعید هنوز مطلبتو نخوندم ولی میخونم مطمنا جالبه
من و که یاده تون میاد
www.hicc.persianblog.ir
فعلا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد